Качественное
обслуживание
автомобилей

Более 10и лет опыта Успешные решения

23.01.20 - 17:50

Audi A7 FL, 235 kW

Häälestasime ringi mujal tehtud auto.
Autoga oli kaasas ka dünograafik, mis näitas 279 kW ja 766 Nm, paraku ei olnud dünograafikul originaalsoftiga ühtegi tõmmet ning võrdlusmoment puudus.

Omanik ei olnud rahul käigukasti kohati veidra käitumisega ning gaasipedaali viivitusega.

Tegime 5 tõmmet vahepeal autot maha jahutades ning saime kõikuvad tulemused 254 - 270 kW. Momenti näitas meie stend 790 Nm kõige paremal tõmbel, samuti toimus peale 3000 pööret üsna tugev võimsuse kõikumine kõikidel graafikutel erimoodi, millest tulenevalt ka iga tõmbega erinev võimsus.

Seejärel kirjutasime auto stockiks ning tegime stock tarkvaraga tõmbed.
Stockiga varieerusid tulemused vaid paari kW võrra - 256-258 kW ja 730 Nm. Graafik oli täiesti sile. Tehase numbritest mõnevõrra rohkem, kuid erinevus on siiski 10% piires.

Kui võrrelda dünograafiku pealt parimat tõmmet, mis õnnestus endise tuuninguga saada ja stocki, siis juurde saadi eelneva tuuninguga 60 Nm ja kõigest 12 kW. 3500+ alas, kus selle auto 8 käiguline automaat teda põhjagaasiga alati hoiab oli vahe pea olematu ning võimsus lainetas. Kuigi alt oli mõnevõrra parem, kui stockis, siis põhjagaasiga käitus auto stock softiga kindlasti paremini, kui tuuninguga.

Lisaks vahetas selle mootori softiga kast käigu 400 pööret varem ära, kui peaks. Peale stockiks kirjutamist (käigukasti tarkvara oli juba stock) hakkas kast käiku vahetama nii, nagu tehasest ette nähtud.

Meie saime tulemuseks 316 kW ja 836 Nm, ehk +58 kW ja +107 Nm stockiga võrreldes ning +46 kW ja +45Nm eelneva tuuninguga võrreldes.
Järgmisel päeval peale meie tuuningut kinnitas klient, et gaasipedaali viivitus on oluliselt vähenenud ning käigukast käitub tuntavalt paremini, ka tippvõimsuses on vahe selgelt eristatav.

Ehk siis - auto oli justkui tehtud. Isegi dünos tõmmatud, aga esialgse tarkvaraga seda ei võrreldud - muidu oleks ju välja tulnud, et tulemus pole kiita. Samuti käitus kast imelikult ja gaasile vajutades oli suur viivitus, mis ajendaski klienti lõpuks oma murega meie poole pöörduma.
...

Audi A7 FL, 235 kW

Häälestasime ringi mujal tehtud auto.
Autoga oli kaasas ka dünograafik, mis näitas 279 kW ja 766 Nm, paraku ei olnud dünograafikul originaalsoftiga ühtegi tõmmet ning võrdlusmoment puudus.

Omanik ei olnud rahul käigukasti kohati veidra käitumisega ning gaasipedaali viivitusega.

Tegime 5 tõmmet vahepeal autot maha jahutades ning saime kõikuvad tulemused 254 - 270 kW. Momenti näitas meie stend 790 Nm kõige paremal tõmbel, samuti toimus peale 3000 pööret üsna tugev võimsuse kõikumine kõikidel graafikutel erimoodi, millest tulenevalt ka iga tõmbega erinev võimsus.

Seejärel kirjutasime auto stockiks ning tegime stock tarkvaraga tõmbed.
Stockiga varieerusid tulemused vaid paari kW võrra - 256-258 kW ja 730 Nm. Graafik oli täiesti sile. Tehase numbritest mõnevõrra rohkem, kuid erinevus on siiski 10% piires.

Kui võrrelda dünograafiku pealt parimat tõmmet, mis õnnestus endise tuuninguga saada ja stocki, siis juurde saadi eelneva tuuninguga 60 Nm ja kõigest 12 kW. 3500+ alas, kus selle auto 8 käiguline automaat teda põhjagaasiga alati hoiab oli vahe pea olematu ning võimsus lainetas. Kuigi alt oli mõnevõrra parem, kui stockis, siis põhjagaasiga käitus auto stock softiga kindlasti paremini, kui tuuninguga.

Lisaks vahetas selle mootori softiga kast käigu 400 pööret varem ära, kui peaks. Peale stockiks kirjutamist (käigukasti tarkvara oli juba stock) hakkas kast käiku vahetama nii, nagu tehasest ette nähtud. 

Meie saime tulemuseks 316 kW ja 836 Nm, ehk +58 kW ja +107 Nm stockiga võrreldes ning +46 kW ja +45Nm eelneva tuuninguga võrreldes.
Järgmisel päeval peale meie tuuningut kinnitas klient, et gaasipedaali viivitus on oluliselt vähenenud ning käigukast käitub tuntavalt paremini, ka tippvõimsuses on vahe selgelt eristatav.

Ehk siis - auto oli justkui tehtud. Isegi dünos tõmmatud, aga esialgse tarkvaraga seda ei võrreldud - muidu oleks ju välja tulnud, et tulemus pole kiita. Samuti käitus kast imelikult ja gaasile vajutades oli suur viivitus, mis ajendaski klienti lõpuks oma murega meie poole pöörduma.

15.01.20 - 17:21

Porsche 911 (991.1) Turbo S

Auto sattus meie kätte üsna õnnetus seisus. Võimsus ei olnud õige ning dünostendi test seda ka kinnitas.
Tehase numbrid on 412 kW ja 700 Nm, kuid oli näha, et alt oli auto eriti jõuetu ning ka tippvõimsus ei olnud õige. Võimsust tegi auto 390 kW ja 685 Nm, kusjuures 2500 pöörde peal oli pöördemoment umbes kaks korda väiksem, kui peaks olema.

Taustaks nii palju, et auto oli varasemalt kuskil tuunitud ning kuna omanik keelas Porsche esindusel tarkvara üle kirjutamise, siis oli neil raskusi probleemi leidmisega.
Nimelt oli selles tarkvaras välja lülitatud kogu turbode töö kontroll. Nii turborõhu kui ka turbode omavaheline võrdlus oli n.ö. "ära killitud".
Tegelikult peaks selle vea puhul auto koheselt avariirežiimi minema ning peaks tekkima ka vastav veakood. Ehk siis Porsche esindusel siin mingit süüd ei ole. Probleemi leidmise tegi väga raskeks valesti tehtud tarkvara.

Milles aga oli viga? Auto läbisõit oli väga väike - 20 000km, kuid see oli pikemalt seisnud. Ilmselt selle tulemusena oli parempoolse turbo geomeetria lahtisesse asendisse kinni kiilunud. Meie leidsime selle output testi tehes - oli näha, et parempoolne geomeetria ei liikunud ning seda ei saanud mingi jõuga liikuma ka.

See selgitab ka seda, miks alt otsast jõudu ei olnud - kinni kiilunud geomeetriaga turbo ei saanud rõhku toota, sest väiksema heitgaasikoguse puhul oli kogu heitgaas suunatud turbo turbiini labadest mööda. Kui rõhk üles tuli, siis kõrgel pöördel asi enam-vähem toimis, kuid kuna enamuse rõhust tootis teine turbo, siis oleks see pideva overspini tõttu varsti reast väljas.

Demonteerisime ja taastasime turbod ning seejärel tegime juba korras autoga mõned tõmbed.
Tulemused olid kehvad - võimsus oli väga ebastabiilne ning varieerus 419 kW - 403 kW. Moment hüppas 750 - 800 Nm.
Graafik oli üsna sakiline, drossel mängis kinni-lahti.

Otsustasime esialgu taastada tehase originaaltarkvara.
Koheselt muutus graafik ilusaks ja siledaks ja auto tegi 411.9 kW ning 816 Nm. Kusjuures tulemus oli korratav ja stabiilne. Rohkem momenti on tingitud nn. Overboost funktsioonist.

Seejärel häälestasime auto tehasetarkvarast uuesti.
Saime mootori tegema stabiilselt 450 kW ja 920 Nm.
Tegime ka väljalaset tehase settinguga võrreldes gaasi maha laskmisel natukene valjemaks.

Turbo S on iseenesest identne tavalise Turbo-ga, kui välja arvata tehase mootori juhtploki tuuning, seega tulemusega võib täitsa rahule jääda.

Ilmekas näide, kuidas on võimalik kehva tarkvaraga auto niivõrd tuksi keerata, et seda pärast keegi remontida ei oska. Ja vahet pole, kas see on veerand miljonit maksev Porsche tippmudel või 2.0 TDI igapäevaauto. Antud juhul töötas lisaks auto stock tarkvaraga palju paremini kui selle nn. "tuuninguga".

Lisatud mõned dünograafikud:
* Esialgne vigase turboga
* Peale turbo remonti 3 tõmmet vana tuuninguga
* Vana tuuning remonditud turbodega vs. stock Turbo S soft
* Meie tuuning vs. stock vs. vigase turboga esialgne
* Meie tuuning vs. stock vs. vana tuuning remonditud turbodega
...

Porsche 911 (991.1) Turbo S

Auto sattus meie kätte üsna õnnetus seisus. Võimsus ei olnud õige ning dünostendi test seda ka kinnitas.
Tehase numbrid on 412 kW ja 700 Nm, kuid oli näha, et alt oli auto eriti jõuetu ning ka tippvõimsus ei olnud õige. Võimsust tegi auto 390 kW ja 685 Nm, kusjuures 2500 pöörde peal oli pöördemoment umbes kaks korda väiksem, kui peaks olema.

Taustaks nii palju, et auto oli varasemalt kuskil tuunitud ning kuna omanik keelas Porsche esindusel tarkvara üle kirjutamise, siis oli neil raskusi probleemi leidmisega.
Nimelt oli selles tarkvaras välja lülitatud kogu turbode töö kontroll. Nii turborõhu kui ka turbode omavaheline võrdlus oli n.ö. ära killitud.
Tegelikult peaks selle vea puhul auto koheselt avariirežiimi minema ning peaks tekkima ka vastav veakood. Ehk siis Porsche esindusel siin mingit süüd ei ole. Probleemi leidmise tegi väga raskeks valesti tehtud tarkvara.

Milles aga oli viga? Auto läbisõit oli väga väike - 20 000km, kuid see oli pikemalt seisnud. Ilmselt selle tulemusena oli parempoolse turbo geomeetria lahtisesse asendisse kinni kiilunud. Meie leidsime selle output testi tehes - oli näha, et parempoolne geomeetria ei liikunud ning seda ei saanud mingi jõuga liikuma ka.

See selgitab ka seda, miks alt otsast jõudu ei olnud - kinni kiilunud geomeetriaga turbo ei saanud rõhku toota, sest väiksema heitgaasikoguse puhul oli kogu heitgaas suunatud turbo turbiini labadest mööda. Kui rõhk üles tuli, siis kõrgel pöördel asi enam-vähem toimis, kuid kuna enamuse rõhust tootis teine turbo, siis oleks see pideva overspini tõttu varsti reast väljas.

Demonteerisime ja taastasime turbod ning seejärel tegime juba korras autoga mõned tõmbed.
Tulemused olid kehvad - võimsus oli väga ebastabiilne ning varieerus 419 kW -  403 kW. Moment hüppas 750 - 800 Nm.
Graafik oli üsna sakiline, drossel mängis kinni-lahti.

Otsustasime esialgu taastada tehase originaaltarkvara.
Koheselt muutus graafik ilusaks ja siledaks ja auto tegi 411.9 kW ning 816 Nm. Kusjuures tulemus oli korratav ja stabiilne. Rohkem momenti on tingitud nn. Overboost funktsioonist.

Seejärel häälestasime auto tehasetarkvarast uuesti.
Saime mootori tegema stabiilselt 450 kW ja 920 Nm.
Tegime ka väljalaset tehase settinguga võrreldes gaasi maha laskmisel natukene valjemaks.

Turbo S on iseenesest identne tavalise Turbo-ga, kui välja arvata tehase mootori juhtploki tuuning, seega tulemusega võib täitsa rahule jääda.

Ilmekas näide, kuidas on võimalik kehva tarkvaraga auto niivõrd tuksi keerata, et seda pärast keegi remontida ei oska. Ja vahet pole, kas see on veerand miljonit maksev Porsche tippmudel või 2.0 TDI igapäevaauto. Antud juhul töötas lisaks auto stock tarkvaraga palju paremini kui selle nn. tuuninguga.

Lisatud mõned dünograafikud:
* Esialgne vigase turboga
* Peale turbo remonti 3 tõmmet vana tuuninguga
* Vana tuuning remonditud turbodega vs. stock Turbo S soft
* Meie tuuning vs. stock vs. vigase turboga esialgne
* Meie tuuning vs. stock vs. vana tuuning remonditud turbodega

Расположение

Вашы данные

Данные автомобиля

Тип топлива: БензинДизель
×