Great servicing
for your vehicle

Over 10 years of experience Success through dedication

15.01.20 - 17:21

Porsche 911 (991.1) Turbo S

Auto sattus meie kätte üsna õnnetus seisus. Võimsus ei olnud õige ning dünostendi test seda ka kinnitas.
Tehase numbrid on 412 kW ja 700 Nm, kuid oli näha, et alt oli auto eriti jõuetu ning ka tippvõimsus ei olnud õige. Võimsust tegi auto 390 kW ja 685 Nm, kusjuures 2500 pöörde peal oli pöördemoment umbes kaks korda väiksem, kui peaks olema.

Taustaks nii palju, et auto oli varasemalt kuskil tuunitud ning kuna omanik keelas Porsche esindusel tarkvara üle kirjutamise, siis oli neil raskusi probleemi leidmisega.
Nimelt oli selles tarkvaras välja lülitatud kogu turbode töö kontroll. Nii turborõhu kui ka turbode omavaheline võrdlus oli n.ö. "ära killitud".
Tegelikult peaks selle vea puhul auto koheselt avariirežiimi minema ning peaks tekkima ka vastav veakood. Ehk siis Porsche esindusel siin mingit süüd ei ole. Probleemi leidmise tegi väga raskeks valesti tehtud tarkvara.

Milles aga oli viga? Auto läbisõit oli väga väike - 20 000km, kuid see oli pikemalt seisnud. Ilmselt selle tulemusena oli parempoolse turbo geomeetria lahtisesse asendisse kinni kiilunud. Meie leidsime selle output testi tehes - oli näha, et parempoolne geomeetria ei liikunud ning seda ei saanud mingi jõuga liikuma ka.

See selgitab ka seda, miks alt otsast jõudu ei olnud - kinni kiilunud geomeetriaga turbo ei saanud rõhku toota, sest väiksema heitgaasikoguse puhul oli kogu heitgaas suunatud turbo turbiini labadest mööda. Kui rõhk üles tuli, siis kõrgel pöördel asi enam-vähem toimis, kuid kuna enamuse rõhust tootis teine turbo, siis oleks see pideva overspini tõttu varsti reast väljas.

Demonteerisime ja taastasime turbod ning seejärel tegime juba korras autoga mõned tõmbed.
Tulemused olid kehvad - võimsus oli väga ebastabiilne ning varieerus 419 kW - 403 kW. Moment hüppas 750 - 800 Nm.
Graafik oli üsna sakiline, drossel mängis kinni-lahti.

Otsustasime esialgu taastada tehase originaaltarkvara.
Koheselt muutus graafik ilusaks ja siledaks ja auto tegi 411.9 kW ning 816 Nm. Kusjuures tulemus oli korratav ja stabiilne. Rohkem momenti on tingitud nn. Overboost funktsioonist.

Seejärel häälestasime auto tehasetarkvarast uuesti.
Saime mootori tegema stabiilselt 450 kW ja 920 Nm.
Tegime ka väljalaset tehase settinguga võrreldes gaasi maha laskmisel natukene valjemaks.

Turbo S on iseenesest identne tavalise Turbo-ga, kui välja arvata tehase mootori juhtploki tuuning, seega tulemusega võib täitsa rahule jääda.

Ilmekas näide, kuidas on võimalik kehva tarkvaraga auto niivõrd tuksi keerata, et seda pärast keegi remontida ei oska. Ja vahet pole, kas see on veerand miljonit maksev Porsche tippmudel või 2.0 TDI igapäevaauto. Antud juhul töötas lisaks auto stock tarkvaraga palju paremini kui selle nn. "tuuninguga".

Lisatud mõned dünograafikud:
* Esialgne vigase turboga
* Peale turbo remonti 3 tõmmet vana tuuninguga
* Vana tuuning remonditud turbodega vs. stock Turbo S soft
* Meie tuuning vs. stock vs. vigase turboga esialgne
* Meie tuuning vs. stock vs. vana tuuning remonditud turbodega
...

Porsche 911 (991.1) Turbo S

Auto sattus meie kätte üsna õnnetus seisus. Võimsus ei olnud õige ning dünostendi test seda ka kinnitas.
Tehase numbrid on 412 kW ja 700 Nm, kuid oli näha, et alt oli auto eriti jõuetu ning ka tippvõimsus ei olnud õige. Võimsust tegi auto 390 kW ja 685 Nm, kusjuures 2500 pöörde peal oli pöördemoment umbes kaks korda väiksem, kui peaks olema.

Taustaks nii palju, et auto oli varasemalt kuskil tuunitud ning kuna omanik keelas Porsche esindusel tarkvara üle kirjutamise, siis oli neil raskusi probleemi leidmisega.
Nimelt oli selles tarkvaras välja lülitatud kogu turbode töö kontroll. Nii turborõhu kui ka turbode omavaheline võrdlus oli n.ö. ära killitud.
Tegelikult peaks selle vea puhul auto koheselt avariirežiimi minema ning peaks tekkima ka vastav veakood. Ehk siis Porsche esindusel siin mingit süüd ei ole. Probleemi leidmise tegi väga raskeks valesti tehtud tarkvara.

Milles aga oli viga? Auto läbisõit oli väga väike - 20 000km, kuid see oli pikemalt seisnud. Ilmselt selle tulemusena oli parempoolse turbo geomeetria lahtisesse asendisse kinni kiilunud. Meie leidsime selle output testi tehes - oli näha, et parempoolne geomeetria ei liikunud ning seda ei saanud mingi jõuga liikuma ka.

See selgitab ka seda, miks alt otsast jõudu ei olnud - kinni kiilunud geomeetriaga turbo ei saanud rõhku toota, sest väiksema heitgaasikoguse puhul oli kogu heitgaas suunatud turbo turbiini labadest mööda. Kui rõhk üles tuli, siis kõrgel pöördel asi enam-vähem toimis, kuid kuna enamuse rõhust tootis teine turbo, siis oleks see pideva overspini tõttu varsti reast väljas.

Demonteerisime ja taastasime turbod ning seejärel tegime juba korras autoga mõned tõmbed.
Tulemused olid kehvad - võimsus oli väga ebastabiilne ning varieerus 419 kW -  403 kW. Moment hüppas 750 - 800 Nm.
Graafik oli üsna sakiline, drossel mängis kinni-lahti.

Otsustasime esialgu taastada tehase originaaltarkvara.
Koheselt muutus graafik ilusaks ja siledaks ja auto tegi 411.9 kW ning 816 Nm. Kusjuures tulemus oli korratav ja stabiilne. Rohkem momenti on tingitud nn. Overboost funktsioonist.

Seejärel häälestasime auto tehasetarkvarast uuesti.
Saime mootori tegema stabiilselt 450 kW ja 920 Nm.
Tegime ka väljalaset tehase settinguga võrreldes gaasi maha laskmisel natukene valjemaks.

Turbo S on iseenesest identne tavalise Turbo-ga, kui välja arvata tehase mootori juhtploki tuuning, seega tulemusega võib täitsa rahule jääda.

Ilmekas näide, kuidas on võimalik kehva tarkvaraga auto niivõrd tuksi keerata, et seda pärast keegi remontida ei oska. Ja vahet pole, kas see on veerand miljonit maksev Porsche tippmudel või 2.0 TDI igapäevaauto. Antud juhul töötas lisaks auto stock tarkvaraga palju paremini kui selle nn. tuuninguga.

Lisatud mõned dünograafikud:
* Esialgne vigase turboga
* Peale turbo remonti 3 tõmmet vana tuuninguga
* Vana tuuning remonditud turbodega vs. stock Turbo S soft
* Meie tuuning vs. stock vs. vigase turboga esialgne
* Meie tuuning vs. stock vs. vana tuuning remonditud turbodega

13.12.19 - 12:41

Audi A7 180 kW - mootori keti vahetus ja remap

Stock: 188 kW, 534 Nm (tehaseandmed 500 Nm)
Remapitud: 235 kW, 700 Nm (+47 kW, +166 Nm)
...

Audi A7 180 kW - mootori keti vahetus ja remap

Stock: 188 kW, 534 Nm (tehaseandmed 500 Nm)
Remapitud: 235 kW, 700 Nm (+47 kW, +166 Nm)

Location

Your contacts

Vehicle details

Fuel type: GasolineDiesel
×