Great servicing
for your vehicle

Over 10 years of experience Success through dedication

12.05.20 - 10:10

#dynotechtalk #accuracy #repeatability

Düno täpsusest tegime põgusalt juttu, või siis pigem tõime näite, mõned postitused tagasi (Audi S7 4,0TFSI 331kW tehasest, mõõtsime dünos 331kW). Ehk düno täpsus on see, kui täpseid numbreid suudab düno kasutajale välja anda (mõõta ja arvutada) võrreldes reaalsete numbritega. Ehk teisisõnu, kui realistlik on tulemus. Meil kahjuks ei ole täpsemat viisi täpsuse hindamiseks, kui
võrrelda mõõdetud tulemust tehase andmetega. Ilmselgelt, selleks peab auto olema võimalikult värske (tehniliselt korras, kulumata jne) ja originaal konditsioonis. Väga harva muidugi juhtub nii, et mõõdame kW pealt täpselt sama tulemuse, nagu seda juhtus em Audi S7'ga ning kunagi ennem ka ühe BMW X5M'ga. Mõlemad muide keskmisest võimsamad autod ja iga täpsuse vea % teeks tulemuse vea päris suureks. Aga muidu, seoses chiptuninguga, käib meie dünost praktiliselt igapäevaselt läbi tehasekonditsioonis igasuguseid autosid ning enamus autosid saavutab +/- tehasenumbrid. Mõned lubatust veidi vähem, mõned vastupidi rohkem. Seega võime subjektiivselt hinnata meie düno tulemised realistlikuks ja piisavalt täpseks ja mis oluline, usaldame oma düno tulemusi.
Veel 1 asi seoses düno täpsusega. Inimestel on kombeks rääkida dünotulemustest ja võrrelda neid omavahel. Omajagu tihti on olnud selliseid olukordasid, kus räägitakse väga “ilusatest” numbritest, mis tihtipeale ei vasta reaalsusele. Oleme enda dünos korduvalt mõõtnud 10-15-20% madalamaid numbreid, kui kliendile mujal öeldud-testitud. Kuid päeva lõpuks ei olegi olulised absoluutväärtused, eriti kui need on kaheldava väärtusega. Ainuke korrektne võrdlus mida võib teha on võrrelda sama düno tulemusi ja rääkida sellest, kuipalju võimsus ja väändemoment muutusid võrreldes eelnevaga.

Nüüd räägime düno korratavusest (? repeatability). Antud omadus on isegi olulisem, kui düno täpsus. Korratavus tähendab seda, kas düno suudab mõõta sama tulemust test testi järel. Eeldusel, muidugi, et mootori võimsus ei ole vahepeal muutunud. Kõiki muutujaid ei ole võimalik kontrollida, kuid osasid faktoreid (näiteks dünoruumi temperatuur, õhurõhk, veeretakistus) suudab hea düno mõõta ja korrigeerida automaatselt, et tulemused oleksid võrreldavad.

Kui düno ei ole täpne, vaid näitab pidevalt teatud, kuid iga tõmme täpselt sama % “mööda”, siis sellise dünoga saab tööd teha küll, lihtsalt tulemus ei ole õige. Kuid kui düno ei ole korratav, siis sellega on võimatu teha tööd.

Väike näide heast (perfektsest) korratavusest:
...

#dynotechtalk #accuracy #repeatability

Düno täpsusest tegime põgusalt juttu, või siis pigem tõime näite, mõned postitused tagasi (Audi S7 4,0TFSI 331kW tehasest, mõõtsime dünos 331kW). Ehk düno täpsus on see, kui täpseid numbreid suudab düno kasutajale välja anda (mõõta ja arvutada) võrreldes reaalsete numbritega. Ehk teisisõnu, kui realistlik on tulemus. Meil kahjuks ei ole täpsemat viisi täpsuse hindamiseks, kui 
võrrelda mõõdetud tulemust tehase andmetega. Ilmselgelt, selleks peab auto olema võimalikult värske (tehniliselt korras, kulumata jne) ja originaal konditsioonis. Väga harva muidugi juhtub nii, et mõõdame kW pealt täpselt sama tulemuse, nagu seda juhtus em Audi S7ga ning kunagi ennem ka ühe BMW X5Mga. Mõlemad muide keskmisest võimsamad autod ja iga täpsuse vea % teeks tulemuse vea päris suureks. Aga muidu, seoses chiptuninguga, käib meie dünost praktiliselt igapäevaselt läbi tehasekonditsioonis igasuguseid autosid ning enamus autosid saavutab +/- tehasenumbrid. Mõned lubatust veidi vähem, mõned vastupidi rohkem. Seega võime subjektiivselt hinnata meie düno tulemised realistlikuks ja piisavalt täpseks ja mis oluline, usaldame oma düno tulemusi.
Veel 1 asi seoses düno täpsusega. Inimestel on kombeks rääkida dünotulemustest ja võrrelda neid omavahel. Omajagu tihti on olnud selliseid olukordasid, kus räägitakse väga “ilusatest” numbritest, mis tihtipeale ei vasta reaalsusele. Oleme enda dünos korduvalt mõõtnud 10-15-20% madalamaid numbreid, kui kliendile mujal öeldud-testitud. Kuid päeva lõpuks ei olegi olulised absoluutväärtused, eriti kui need on kaheldava väärtusega. Ainuke korrektne võrdlus mida võib teha on võrrelda sama düno tulemusi ja rääkida sellest, kuipalju võimsus ja väändemoment muutusid võrreldes eelnevaga.

Nüüd räägime düno korratavusest (? repeatability). Antud omadus on isegi olulisem, kui düno täpsus. Korratavus tähendab seda, kas düno suudab mõõta sama tulemust test testi järel. Eeldusel, muidugi, et mootori võimsus ei ole vahepeal muutunud. Kõiki muutujaid ei ole võimalik kontrollida, kuid osasid faktoreid (näiteks dünoruumi temperatuur, õhurõhk, veeretakistus) suudab hea düno mõõta ja korrigeerida automaatselt, et tulemused oleksid võrreldavad.

Kui düno ei ole täpne, vaid näitab pidevalt teatud, kuid iga tõmme täpselt sama % “mööda”, siis sellise dünoga saab tööd teha küll, lihtsalt tulemus ei ole õige. Kuid kui düno ei ole korratav, siis sellega on võimatu teha tööd. 

Väike näide heast (perfektsest) korratavusest:

06.05.20 - 12:23

#chiptuning #stage1 #customtuned #madeinEstonia #noguessing #dynoprovenresult
Audi A6 3,0biTdi 235kW
Tehasest:235kW 650Nm
Mõõdetud originaal: 243kW 680Nm
Stage1 tuninguga aga selgus, et autol on mingi tehniline probleem. Seda oli näha nii vastavate parameetrite logist, kui ka dünograafikust (graafikul run2). Tegelikult viitas tehnilistele muredele juba ka originaalseade graafik. DPFi diferentsiaalrõhku mõõtes selgus, et see on liiga kõrge, ehk DPF on umbne. Peale DPF eemaldamist ja softis korrektuuride tegemist panime auto uuesti dynosse. Auto hakkas stabiilselt tegema 300+kW ja kõige probleemsema kohapeal saime juurde 40+kW!
Lõpptulemus (stage1,dpf): 307kW 804Nm
...

#chiptuning #stage1 #customtuned #madeinEstonia #noguessing #dynoprovenresult
Audi A6 3,0biTdi 235kW
Tehasest:235kW 650Nm
Mõõdetud originaal: 243kW 680Nm
Stage1 tuninguga aga selgus, et autol on mingi tehniline probleem. Seda oli näha nii vastavate parameetrite logist, kui ka dünograafikust (graafikul run2). Tegelikult viitas tehnilistele muredele juba ka originaalseade graafik. DPFi diferentsiaalrõhku mõõtes selgus, et see on liiga kõrge, ehk DPF on umbne. Peale DPF eemaldamist ja softis korrektuuride tegemist panime auto uuesti dynosse. Auto hakkas stabiilselt tegema 300+kW ja kõige probleemsema kohapeal saime juurde 40+kW!
Lõpptulemus (stage1,dpf): 307kW 804Nm

Location

Your contacts

Vehicle details

Fuel type: GasolineDiesel
×