Great servicing
for your vehicle

Over 15 years of experience Success through dedication

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
26.05.23 - 15:29

#TechFriday #IAT #intercooler #VAGMQB
Räägime IAT'st (Intake Air Temp). See on õhu temperatuur sisselaske kollektoris, peale seda, kui õhk on läbinud kogu teekonna – õhuvõtt, turbo, intercooler (vahejahuti), torustik, segusiiber.
Miks IAT on oluline? Sest mida jahedam on õhk, seda tihedam ta on, seda efektiivsemalt töötab nii turbo, kui mootor ning seda rohkem teeb mootor lõpuks jõudu. Kuid mitte ainult. Lihtsustatult, kui IAT hakkab kontrollimatult tõusma, siis on vaja ka seadistust korrigeerida, et asjad tervena püsiks. Loomulikult toimub see mootori juhtajus automaatselt ning selle tagajärjel kukub mootori võimekus veelgi. Hõredama õhuga on ka turbo töö oluliselt raskendatud (sama rõhu saavutamiseks tõusevad turbo võlli pöörded), mis omakorda kuumutab asju veelgi rohkem ning mille tagajärjel tõuseb mootori EBP (Exhaust Back Pressure), mis on samuti väga halb.
Reegel on, et mida kõrgem on forsseerituse aste turbomootoril, seda kõrgemad nõudmised IATi osas.

Kuidas saada teada, kas IAT on normis või mitte? Seda saab teha ainult testides ja logides. Kui IAT tõuseb liiga kõrgeks või tõuseb liiga kiiresti, siis on ilmselgelt süsteem puudulik.

Siin on ka mõned näited sellisest olukorrast (kõik on VAG 2.0TSI MQB platvorm):
1. Seat Leon 2.0TSI 221kW. Logil on IAT 2 erinevast tõmbest – täisjoon originaal seadega auto ning punktiir stage2 (Milltek katiga DP, air intake) seadistusega. Kogu tõmbe pikkus mõlema seade puhul on sama, ca 12-13sek. Nagu näha, siis tegelikult on IAT juba kehvake originaalis, viimase 6sek jooksul tõuseb temperatuur +16C (25C>41C). Veel kehvem on olukord tuninguga, +22C (25>47C).
2. Golf R 2.0TSI 221kW. Originaal +16C (24>40), stage2 (Milltek katiga DP) +25-27C (26>51, 27>54).
3. Passat 2.0TSI 162kW. Originaal +13C (31>44), stage1 +19C (29>48).
Tendents kõigil näidetel sarnane, mis pole tegelikult üllatav, sest kõikidel nendel autodel on tehasest sama IC. Jah, täpselt sama vahejahuti on tehasest peal kõigil 1.8/2.0TSI MQB platvormi autodel vahemikus 132-221kW.

Aga mida siis teha, kui IAT liiga kõrgeks/ liiga kiiresti tõuseb? Parim lahendus selleks on vahejahutuse parandamine. Vahejahuti modifitseerimise puhul tuleks kindlasti valida kvaliteedi, mitte hinna järgi. Vastasel juhul võib vabalt juhtuda nii, et jahutus läheb originaaliga võrreldes hoopis kehvemaks!
Samuti oluline on õhuvõtu eraldamine kuumast mootoriruumist - see puudutab neid lahendusi, kus paigaldatakse lahtise filtriga õhuvõtt otse mootori kõrvale.

Parim probleemi lahendus VAG MQB platvormile on siin - esracing.ee/product/vag-1-8-2-0tsi-mqb-vahejahuti-do88/
Teiste meie poolt pakutavate mudelikohaste vahejahutitega saab tutvuda siin - esracing.ee/product-category/vahejahutid-mudelikohased/
...

#TechFriday #IAT #intercooler #VAGMQB
Räägime IATst (Intake Air Temp). See on õhu temperatuur sisselaske kollektoris, peale seda, kui õhk on läbinud kogu teekonna – õhuvõtt, turbo, intercooler (vahejahuti), torustik, segusiiber. 
Miks IAT on oluline? Sest mida jahedam on õhk, seda tihedam ta on, seda efektiivsemalt töötab nii turbo, kui mootor ning seda rohkem teeb mootor lõpuks jõudu. Kuid mitte ainult. Lihtsustatult, kui IAT hakkab kontrollimatult tõusma, siis on vaja ka seadistust korrigeerida, et asjad tervena püsiks. Loomulikult toimub see mootori juhtajus automaatselt ning selle tagajärjel kukub mootori võimekus veelgi. Hõredama õhuga on ka turbo töö oluliselt raskendatud (sama rõhu saavutamiseks tõusevad turbo võlli pöörded), mis omakorda kuumutab asju veelgi rohkem ning mille tagajärjel tõuseb mootori EBP (Exhaust Back Pressure), mis on samuti väga halb.
Reegel on, et mida kõrgem on forsseerituse aste turbomootoril, seda kõrgemad nõudmised IATi osas. 

Kuidas saada teada, kas IAT on normis või mitte? Seda saab teha ainult testides ja logides. Kui IAT tõuseb liiga kõrgeks või tõuseb liiga kiiresti, siis on ilmselgelt süsteem puudulik.

Siin on ka mõned näited sellisest olukorrast (kõik on VAG 2.0TSI MQB platvorm):
1. Seat Leon 2.0TSI 221kW. Logil on IAT 2 erinevast tõmbest – täisjoon originaal seadega auto ning punktiir stage2 (Milltek katiga DP, air intake) seadistusega. Kogu tõmbe pikkus mõlema seade puhul on sama, ca 12-13sek. Nagu näha, siis tegelikult on IAT juba kehvake originaalis, viimase 6sek jooksul tõuseb temperatuur +16C (25C>41C). Veel kehvem on olukord tuninguga, +22C (25>47C).
2. Golf R 2.0TSI 221kW. Originaal +16C (24>40), stage2 (Milltek katiga DP) +25-27C (26>51, 27>54).
3. Passat 2.0TSI 162kW. Originaal +13C (31>44), stage1 +19C (29>48).
Tendents kõigil näidetel sarnane, mis pole tegelikult üllatav, sest kõikidel nendel autodel on tehasest sama IC. Jah, täpselt sama vahejahuti on tehasest peal kõigil 1.8/2.0TSI MQB platvormi autodel vahemikus 132-221kW.

Aga mida siis teha, kui IAT liiga kõrgeks/ liiga kiiresti tõuseb? Parim lahendus selleks on vahejahutuse parandamine. Vahejahuti modifitseerimise puhul tuleks kindlasti valida kvaliteedi, mitte hinna järgi. Vastasel juhul võib vabalt juhtuda nii, et jahutus läheb originaaliga võrreldes hoopis kehvemaks! 
Samuti oluline on õhuvõtu eraldamine kuumast mootoriruumist - see puudutab neid lahendusi, kus paigaldatakse lahtise filtriga õhuvõtt otse mootori kõrvale. 

Parim probleemi lahendus VAG MQB platvormile on siin - https://esracing.ee/product/vag-1-8-2-0tsi-mqb-vahejahuti-do88/
Teiste meie poolt pakutavate mudelikohaste vahejahutitega saab tutvuda siin - https://esracing.ee/product-category/vahejahutid-mudelikohased/
19.05.23 - 12:10

#Scania #R730 #customtuning
Vahest on ka nii, et ka kõige võimsam masin mida tootja pakub pole piisavalt võimekas. Kahjuks Eestis puudub võimalus veokate dünos testimiseks. Kuid see ei tähenda seda, et me suvaliste andmetega faili peale kirjutame ja loeme töö tehtuks. Panime auto külge lairiba lambda ja seadistasime masinat maanteel sõites täpselt selliseks nagu vaja.
Kommertslikud mudelinimetused on veokatel HJ järgi, ehk R730 tähendab 730hj mootorit. Kuid masina töövõimekuse ja effektiivsuse seisukohalt on palju olulisem väändemoment. Tehaseandmete järgi teeb see mootor 3500Nm, lisasime ca 18%, mis teeb teoreetiliseks tulemuseks 4100+Nm!
...

#Scania #R730 #customtuning 
Vahest on ka nii, et ka kõige võimsam masin mida tootja pakub pole piisavalt võimekas. Kahjuks Eestis puudub võimalus veokate dünos testimiseks. Kuid see ei tähenda seda, et me suvaliste andmetega faili peale kirjutame ja loeme töö tehtuks. Panime auto külge lairiba lambda ja seadistasime masinat maanteel sõites täpselt selliseks nagu vaja. 
Kommertslikud mudelinimetused on veokatel HJ järgi, ehk R730 tähendab 730hj mootorit. Kuid masina töövõimekuse ja effektiivsuse seisukohalt on palju olulisem väändemoment. Tehaseandmete järgi teeb see mootor 3500Nm, lisasime ca 18%, mis teeb teoreetiliseks tulemuseks 4100+Nm!
Load more

Location

    Your contacts


    Vehicle details



    Fuel type: GasolineDiesel


    ×