Stage1, 2, 3 tuning

blank blankblankblank

Tihti võimsuse tõstmisele suunatud tuningut (seadistamist), mille alla käib ka chiptuning, jagatakse erinevateks astmeteks – stage1, stage2 jne.

Mida see tähendab ja mille alusel antud jagamine toimub?
Reeglina iga järgmine aste on madalamast astmest võimsam, näiteks: stage1 +20kW, stage2 +40kW, stage3 +60kW jne.

Igal autol/mootoril on tehasest erinev varu tuninguks. Mõnel autol on võimalik saada juurde jõudu suhteliselt marginaalselt (+5-10%), osadel aga märkimisväärselt (kuni 50-60%). Viimasel juhul on paljud tuningu firmad läinud seda teed, et pakuvad võimsuse lisa erinevate astmetega. Tihtipeale küsitakse sel juhul suurema jõulisa eest ka kõrgemat hinda. Ehk tegemist on puhtalt kommertsliku võttega.

Meie aga ei näe vajadust jagada originaal rauaga autode tuningut eri astmeteks, vaid teeme alati niipalju jõudu juurde, kui konkreetsele autole on optimaalne ja turvaline. Ehk, kui on tegemist originaal konditsioonis autoga, siis meie mõistes on see alati stage1 tuning. Olenemata sellest, kuipalju me saame jõudu juurde. On omajagu ka selliseid näiteid, kus meie stage1 annab parema tulemuse, kui firmas X tehtud stage2 tuning.

Meie jagame astmeteks vastavalt auto modifikatsioonidele, mis on meie arvates loogilisem, konkreetsem, arusaadavam, aga ka ausam.
Stage1 – 100% originaal konditsioonis auto seadistamine. Erandina õhufilter või summuti lõpupütt jms
Stage1+ lihtsamad modifikatsioonid (õhuvõtt, intercooler, väljalaske süsteemi modifikatsioonid)
Stage2 – modifikatsioonid: kompressoriratas, hübriid või suurem turbo(d), vesi-metanoli pritse süsteem, kütusesüsteemi modifitseerimine jms
Stage3 – põhjalik ümberehitamine, mootori sisu tugevdamine ja modifitseerimine, enamuse komponentide asendus. Tihti selliste projektide puhul eelistame mootori seadistamiseks kasutada programmeeritavaid mootori juhtajusid.

Mõned näited meie stage1 chiptuningu kohta, mida võidakse teile mujal müüa stage2 või stage midaiganes nime all (dünograafikud vasakul):
  • BMW F10 525d 150kW. Mõõdetud originaal: 152kW ja 460Nm. Mõõdetud stage1 chiptuning: 243kW ja 679Nm. Juurdekasv +91kW (+60%) ja +219Nm (+48%)
  • Audi A6C7 3,0d 160kW. Mõõdetud originaal: 176kW ja 517Nm. Mõõdetud stage1 chiptuning: 243kW 689Nm. Juurdekasv 67kW (+38%) ja 172Nm (+33%)
  • Ford Transit Custom 2,2d 74kW. Mõõdetud originaal: 79kW ja 319Nm. Mõõdetud stage1 chiptuning: 139kW ja 460Nm. Juurdekasv 60kW (+76%) ja 141Nm (+44%)
  • Renault Master 2,5dCi 74kW. Mõõdetud originaal: 79kW ja 279Nm. Mõõdetud stage1 chiptuning: 120kW ja 405Nm. Juurdekasv 41kW (+52%) ja 126Nm (+45%)
  • Mercedes Benz Vito W447 2.2d 120kW. Mõõdetud originaal> 120kW ja 382Nm. Mõõdetud stage1 chiptuning: 175kW ja 527Nm. Juurdekasv 55kW (+46%) ja 145Nm (+38%)

    Sinu kontaktid


    Auto andmed



    Kütuse tüüp:BensiinDiisel



    ×