Teenused

DPF eemaldus

DPF (Diesel Particulate Filter, ingl.) või FAP (filtre à particules, prants.), samuti tahma- või kübemefilter Eesti keeles, on väljalaske süsteemi osa mille eesmärk on püüda kinni diiselmootori heitgaaside tahmaosakesed.

DPF süsteem on paigaldatud pea kõigile kaasaegsetele diiselmootoriga sõidukitele alates 2000 aastast, mille põhiliseks komponendiks on väljalaskesse paigaldatud tahmafilter. Kui filtrisse kogunenud tahmaosakeste kogus saavutab teatud taseme ja tekitab väljalaskesüsteemi takistuse, üritab süsteem ennast automaatselt ise puhastada. Selleks tõstab mootori juhtelektroonika heitgaaside kogust ja temperatuuri, millega üritatakse põletatada filter tahmast puhtaks. Seda protsessi nimetatakse DPF regeneratsiooniks.

Kui regeneratsiooniga ei suudeta taastada filtri läbilaskevõimet, fikseerib auto diagnostika süsteem vea, lülitab vastavad veateated ning paneb mootori elektroonika avariirežiimi. Avariirežiim vähendab mootori võimsust märgatavalt, kuid sõidukiga on võimalik sõita liiklusest välja ja teenindusse omal jõul.

Avariirežiimile eelnevalt võib DPF põletus esineda väga sageli ning kuna põletusprotsessi omapära tõttu satub selle käigus hulganisti diiselkütust õli sisse võib õlitase vardal tõusta mitmekordseks ning põhjustada mootori kahju. Soovitame DPF-ga autodel aeg-ajalt kontrollida õlitaset, et probleemi ennetada.

Juhul, kui pole tegemist mõne anduri veaga, vaid reaalselt ummistunud või riknenud DPF filtriga, on probleemi lahendamiseks 2 võimalust:

  • DPF filtri vahetus uue vastu margiesinduses, mis jääb reeglina 1000-2500eur vahemikku. Viimasel ajal on palju liikvel ka nn. “B-osa” filtreid, mis on oluliselt madalama hinnaga. Oma kogemustele toetudes saame väita, et väga sageli need ei tööta korrektselt.
  • DPF süsteemi täielik eemaldus sõidukilt (hinnainfo).

Süsteemi eemaldusel on väga oluline teha täielik eemaldus. Täielik eemaldus hõlmab mehhaanilist filtri eemaldust väljalaskest ja juhtelektroonika ümberprogrammeerimist. Seejures on oluline, et programmi muutmine oleks tehtud kvaliteetselt ja süsteem väljalülitatud täielikult.
Professionaalselt eemaldatud DPF ei tekita probleeme ka tehnoülevaatusel.

Töö käigus teostame sõiduki diagnostika, eemaldame filtri mehaaniliselt (visuaalselt ei jää eemaldusest jälge), programmeerime ringi juhtaju, testime sõidukit. Tavaliselt võtab süsteemi eemaldamine aega kokku kuni terve tööpäeva. Juhul, kui kliendil on soov koos DPF eemaldusega teha ka muid muudatusi, nagu EGRi sulgemine või võimuse tõstmine chiptuninguga, võime teha nö paketihinna.

DPF eemaldusel on järgnevad eelised:

  • suhteliselt soodne DPF probleemi lahendamine
  • töökindlus ( igasuguste DPF-probleemide puudumine tulevikus)
  • sõiduki võimekuse taastamine / paranemine
  • kütusekulu taastamine / paranemine
  • võimalik teha võimsam chiptuning

Teostame tahmafiltri süsteemide eemaldust pea kõikidele sõiduautodele, veokitele ning traktoritele.

    Sinu kontaktid


    Auto andmed



    Kütuse tüüp: BensiinDiisel


    ×