STAGE KITID

BMW B58 / Supra Mk5

blankblankblankblankblank

BMW B58 on 3.0 turbo rida-6 bensiini mootor, mis on kasutuses põhimõtteliselt kõigil BMW mudelitel ning lisaks ka Toyota GR Supra Mk5. Tegemist on väga hea tuningu potentsiaaliga ning samas ka ennast tõestanud vastupidavusega nö performance mootoriga. Tänaseks on mootorist juba 3 põlvkonda (B58, B58TU, B58TU2) ning võimsused sõltuvalt versioonist 250-280kW. Põhjalikuma ülevaate B58 mootorist anname tulevikus meie blogi lehel. 

 

Järgnevalt anname oma retsepti ja tulemused B58 tuningu kohta:

  • Originaal. Tulemuste võrdluseks oleme võtnud 1 konkreetse auto (BMW m140ix 250kW). Dünos tegi 100% originaal konditsioonis auto 261kW ja 525Nm (kui spoolupi overboosti kohta mitte arvestada. Graafik #1 RUN3).
  • Stage1. Täisoriginaal auto, 98 bensiin, mootori tarkvara seadistamine dünos. Mõõdetud tulemus dünos 336kW ja 620Nm (graafik #1 RUN2), mõõdetud jõulisa võrreldes originaaliga +75kW ja +95Nm.
  • Stage2. Vajalikud järgmised raua modifikatsioonid – kõrgsurve kütusepump, downpipe (sport katalüsaatoriga või ilma katalüsaatorita). Soovi korral võib paigaldada lisaks ka KN paneel õhufiltri, hot climate kiti ja charge pipe kiti. Bensiin ron98, mootori tarkvara seadistamine dünos. Mõõdetud tulemus dünos 360kW ja 700Nm (graafik #1 RUN1), mõõdetud jõulisa võrreldes originaaliga +99kW ja +175Nm.
  • Stage2+. Lisaks eelnevale vaja paigaldada Flex Fuel kit ning tuningu aluseks kasutada MHD patchiga mootori tarkvara. Kütus ron98 ja e30-40%, mootori seadistamine dünos 2 kütuse tüübiga. Tänu FlexFuel kiti integratsioonile suudab aju peale seadistamist automaatselt tuvastada kütuse tüübi ning muuta mootori seadistuse parameetreid vastavalt sellele. See on ühtlasi ka maksimum, mis on võimalik võtta originaal turboga ja TU kõrgsurve kütusepumbaga. Mõõdetud tulemus dünos 387kW ja 784Nm (graafik #2 RUN1), mõõdetud jõulisa võrreldes originaaliga +126kW  ja +259Nm.
  • Stage3. Juhul, kui ka sellest jõust ei piisa ja on soov teha veel suuremaid numbreid, siis ka see on võimalik. Meie arvates on originaal mootori poolest turvaline teha jõudu kuni 650-700hj, seejärel peaks juba mootorit ehitama hakkama. Suurimad muudatused on turbo, kütusesüsteem, jahutus. Ning selle jõu juures peab hakkama mõtlema juba ka ülekande (käigukast, vahekast – kui on x-drive auto) tugevdamisele.

TCU, ehk kasti tuning. Ei ole kohustuslik stage1 mootori tuninguga, kuid kindlasti soovitame teha alates stage2 mootori tuningust. Koos mootori tuninguga pakume nö paketihinnaga XHP stage 1/2/3 kasti tuningut omal valikul. Ise oleme testinud kõiki XHP versioone ning meie arvates on XHP stage2 optimaalse performance ja mugavuse tasakaaluga igapäeva autole. Stage3 on veidi järsemate käiguvahetustega, kuid annab veidi parema kiirenduse. Kõige põhjalikuma ülevaate oma auto kohta saate XHP kodulehelt. 

 

BMW m140ix Dragy performance testid eri stage tuningutega:
(Kõik mõõdetud sama autoga, samade tingimustega – pool paaki kütust, 1 inimene autos, samad veljed-rehvid jms)

  • Originaal (dünos 260kW). 0-100: 4.85/ 100-200: 12.36/ 0-200: 17.2/ ¼mile: 12.80@175 (1.95 60ft)
  • Stage1 (dünos 336kW). 0-100: 4.11-4.12/ 100-200: 9.87/ 0-200: 14.15/ ¼mile: 11.99@185
  • Stage1, TCU XHP stage3. 0-100: 3.86-3.91/ 100-200: 9.11/ 0-200: 12.99/ ¼mile: 11.70@191
  • Stage2, TCU XHP stage3 (dünos 360kW).   0-100: 3.67-3.75/ 100-200: 8.41/ 0-200: 12.08/ ¼mile: 11.45@195

 

Ennem tuningut peab auto olema laitmatus tehnilises korras, hooldatud ning samuti soovitame vahetada uued küünlad, juhul kui seda just hiljuti juba tehtud pole. Läbisõidul 80-100tkm soovitame vahetada pihustid.
Lisaks mootori võimsusele ja auto kiirendusele, soovitame kindlasti mõelda ka auto juhitavuse ja pidurdusvõime parandamisele!

NB! Autosid, mille väljalaske aeg on uuem kui 06/2020, ei ole võimalik seadistada ennem aju unlocki. Aju unlocki nendele autodele pakub hetkeseisuga ainutl 1 ettevõte maailmas ning aju avamine koos saatmisega maksab ca 1000eur.

    Sinu kontaktid


    Auto andmed



    Kütuse tüüp:BensiinDiisel



    ×