EA888 gen3 mootori näol on tegemist väga populaarse ja laialt levinud tuningu platvormiga. Siin räägime hetkel võimsamatest mootori versioonidest – 200/ 206/ 221/ 228kW. Esimesed versioonid (ca kuni 2017-18) olid ilma OPF/GPF filtrita ning DSG DQ250 MQB (6 käiku) käigukastiga, hilisemad olid OPF filtriga ja DSG DQ381 (7 käiku) käigukastiga.
Samuti soovitame lugeda meie blogi postitusi- VAG MQB IAT part1 & part2.
Antud mootorid on kasutuses järgmistel mudelitel:
- Audi S3
- Seat Leon Cupra
- Skoda Superb Mk3
- VW Arteon
- VW Golf VII R
- VW Passat B8
Järgnevalt anname oma retsepti ja tulemused VAG 2.0TSI EA888 gen3 tuningu kohta:
- Originaal. Dünos tegi 100% originaal konditsioonis auto 237kW ja 421Nm (Graafik #1. Seat Leon 2.0TSI 221kW 4wd 2017, ilma OPF filtrita, DQ250 MQB). Tavaliselt on need autod originaalis teinud meie dünos alati 230-240kW vahemikus võimsust.
- Stage1. Täisoriginaal auto, 98 bensiin, mootori ja kasti tarkvara seadistamine dünos. Mõõdetud tulemus dünos 276kW ja 497Nm (Graafik #1. Sama auto), mõõdetud jõulisa võrreldes originaaliga +39kW ja +76Nm. Tavaliselt on need autod stage1 tuninguga teinud 270-275kW ja 490-510Nm.
- Stage2 tuningu puhul soovitame järgmised raua poole modifikatsioonid:
- Õhuvõtu toru
- Vahejahuti
- Downpipe (high-flow sport katalüsaatoriga või ilma) – ilma OPF filtrita autodele katiga, ilma OPF filtrita autodele ilma katita, OPF filtriga autodele katiga (Milltek), OPF filtriga autodele katiga (RM), OPF filtriga autodele ilma katita.
Downpipe vähendab heitgaaside vastusurvet, mis omakorda parandab mootori response’i kuna turbo reageerib kiiremini ning vabastab ka mõned hobujõud. Downpipe on vajalik ka Pops and Bangs seadistamiseks, kuna keraamilise elemendiga OE katalüsaator ja OPF filter ei kannata paukumist. Samuti vabam downpipe muudab väljalaske heli valjemaks.
Peale neid muudatusi seadistame mootori ja kasti dünos, kütus ron98. Tavaliselt võrreldes stage1 tuninguga saab ca 20-25kW rohkem võimsust (graafik #2), oluliselt stabiilsema võimsuse tänu stabiilsema IAT’ile (eriti suvel soojema ilmaga ja pikematel kiirendustel), parema response’i ning parema väljalaske heli.
Sellega on turbo tootlikus otsas ning OE turboga saab jõudu juurde seadistada ainult parema kütusega või vesi-metanooli süsteemi kasutades.
- Stage3. Kuna stage2 tuninguga ammendame turbo tootlikuse, siis alates stage3 olulisim modifikatsioon on uus turbo. Tootlikuma turbo potentsiaali kasutamine nõuab palju muud lisaks – kütusesüsteem (vaja parandada nii madalsurve, kui kõrgsurve pumpa), rõhuandurid, külmemad süüteküünlad, täispikk uus väljalaske süsteem, õhuvõtu süsteem. Kõrval on näidis dünograafik (graafik #3) stage3 seadistusest TTE 555 turboga ron98 bensiiniga. Piiravaks faktoriks suuremale võimsusele on kütuse kvaliteet. Sellegipoolest on tulemus muljetavaldav 348kW ja 556Nm, mis on +111kW ja +135Nm võrreldes originaaliga.